#Stoltlandmand
Vi har brug for
Stolte Landmænd!
Der er behov for overskudskommunikation
Gennem mange år som kommunikationsrådgivere i landbrugsbranchen har vi drøftet kommunikation med rigtig mange landmænd. Og vi har ofte hørt ovenstående forklaringer på, hvorfor den enkelte landmand ikke kommunikerer mere end de gør. Faktum er nemlig, at det kun er et fåtal af landmænd, der proaktivt kommunikerer om deres hverdag. Det er kun et fåtal af landmænd, der aktivt arbejder strategisk med kommunikation på deres bedrift.

Set fra vores stol er der dog mere end nogensinde behov for, at den moderne landmand prioriterer og dygtiggør sig indenfor kommunikation. Indsigt, sympati, tillid og forståelse fra omverdenen er en forudsætning for, at danske landmænd aktivt selv kan være med til at forme den fremtid, de er en del af.

På den ene side fylder dansk landbrug meget i den almindelige danskers hverdag. Det gælder i køledisken i supermarkedet, på gåture i landskabet, i alverdens politiske spørgsmål om natur, dyrevelfærd, forurening, mv. På den anden side er dansk landbrug længere væk end nogensinde fra den almindelige danskers hverdag. Færre og færre danskere har en direkte relation og daglig indsigt i landbruget. Alene af den grund burde danske landmænd prioritere kommunikation langt højere end de gør i dag.
citat
"Jeg ville gerne kommunikere mere, men jeg tør ikke"
"Det må andre tage sig af"
"Jeg tror på, at kommunikation skal være en grundlæggende prioritet og kompetence for den moderne landmand"
Søren Møgelvang Nielsen
Strategisk Rådgiver
"Kommunikation skal være en ligeså naturlig del af landmandens hverdag som markplaner, personale og foderindkøb. Det er ved at løfte kommunikationen vi uddanner og danner omverden"
Jacob Teilmann Andersen
Direktør og partner
En succeshistorie
Dansk landbrug er en succeshistorie og danske landmænd oplever at være en stor del af denne succeshistorie. Det moderne landbrug har gjort os rigere, sundere, udryddet sult og frigjort tid til andre nyttige gøremål end at slide i marken dagen lang. Men mange landmænd føler sig misforstået og udpeget som skurke i det moderne samfund. At landmænd føler sig misforstået, medfører ofte en resignation i forhold til at spille en mere aktiv rolle rent kommunikativt.

I dag gør landbrugets organisationer og virksomheder en stor indsats for at formidle om dansk landbrug. Disse organisationer kan supplere landmænds kommunikation, men i sidste ende er det den enkelte landmands ansvar at kommunikere om sig selv og sin egen bedrift.

Derfor har vi nu lanceret #StoltLandmand, der skal hjælpe landmænd med at dygtiggøre sig indenfor kommunikation, prioritere kommunikation og eksekvere på kommunikation.

Mvh
Søren og Jacob.
VISION
Vi ønsker at vende underskudskommunikation til overskudskommunikation. Landmanden skal fortælle om sit erhverv med stolthed, ydmyghed og åbenhed.

MISSION
Vi klæder dig som landmand på til at skabe de gode fortællinger
om erhvervet, og ruste dig til fremtidens udfordringer.

citat
"Vi bliver jo alligevel bare opfattet, som nogle store pengegriske miljøsvin"
Om StoltLandmand

For den moderne landmand er kommunikation ikke bare en udfordring – det er en nødvendighed. At kunne formidle sit arbejde og sin rolle i samfundet er afgørende for at sikre både sin egen og branchens fremtid. Der er et stigende behov for, at du som landmand aktivt deltager i dialogen med omverdenen.

Du har en vigtig historie at fortælle. Med engagement, stolthed og åbenhed kan du være med til at ændre, hvordan landbruget opfattes.

#StoltLandmand er et initiativ, der uddanner landmænd i effektiv kommunikation og vidensdeling. Vores formål er at inspirere landmænd til at dele deres historier med stolthed, forme en positiv fortælling om deres erhverv og ruste dem til fremtidens udfordringer.



Støtte

Foreningen Plan Danmark støtter StoltLandmand med fondsmidler. Dette muliggør at vi kan skabe indhold om kommunikation samt give projektet flyvehøjde allerede fra første dag. Vi er taknemmelige for støtten.

Bagom StoltLandmand
Bag projektet Stoltlandmand står Søren Møgelvang Nielsen, selvstændig kommunikationsrådgiver med lang erfaring fra landbrugsbranchen, og Jacob Teilmann Andersen, der er CEO i kommunikationsbureauet Agrikom.


Made on
Tilda