#Stoltlandmand
Man høster, som man sår.
Tilmeld dig vores månedlige nyhedsbrev
...det koster ingenting - til gengæld kunne du risikere at bliver inspireret til at fortælle folk omkring dig om hvad danske landmænd laver!
Bliv klædt på til fremtidens udfordringer
Kommunikation spiller en større og større rolle i det moderne landbrug. Ikke mindst, når det handler om relationen til omverdenen.

På den ene side fylder dansk landbrug meget i den almindelige danskers hverdag. Det gælder i køledisken i supermarkedet, på gåture i landskabet, i alverdens politiske spørgsmål om natur, dyrevelfærd, forurening, mv.

På den anden side er dansk landbrug længere væk end nogensinde fra den almindelige danskers hverdag. Færre og færre danskere har en direkte relation og daglig indsigt i landbruget.
Tillid er derfor ikke noget den moderne landmand kan tage for givet – det er noget man gør sig fortjent til.

#Stoltlandmand er et tilbud til dig, der ønsker at styrke din kommunikation og skabe den gode fortælling om dit landbrug og erhvervet generelt. Det vil styrke tilliden til dig og dit landbrug.
Bliv en del af StoltLandmand
Bliv en del af bevægelsen Stollandmand og få en række indsigter, viden og redskaber til at styrke din kommunikation på bedriften. Vi tror på at landbrugeren spiller hovedrollen i fortællingen om dansk landbrug. Det er netop fra de danske landmænd at viden og indsigt skal komme! Vi i Stoltlandmand vil hjælper dig med at skabe de gode historier.

Bliv en del af Stoltlandmand og få

  • Early bird adgang til 2 årlige konferencer om landmandskommunikation med inspiration, viden øvelser og erfaringsudveksling.
  • Eksklusive podcast og nyhedsbreve med læring, tips og tricks, samt invitationer til koordinerede kommunikationsindsatser
  • Vi holder oplæg for foreninger og grupper af landmand som ønsker at få værktøjerne til ændre, hvordan landbruget bliver opfattet.
  • Et landmandsfællesskab hvor du kan støtte, udveksle og diskutere erfaringer, ideer m.m.
Overskudskommunikation for landmænd har 4 formål
Nuancere den stereotype opfattelse af landmanden:
Landmænd lever af og med naturen, og der arbejdes konstant med en bæredygtig balance mellem naturhensyn og den kommercielle forretning.
Danne og uddanne:
Færre og færre mennesker har en relation til landet og et indgående kendskab til landbruget. Den enkelte landmands ansvar er at skabe kommunikation, der danner og uddanner.
Begejstre:
For mange er det at være landmand en livsstil, og der er en stor stolthed over erhvervet, som ofte bliver gemt væk, når landmænd kommunikerer. Begejstring smitter, og landmandskommunikation skal have ild i øjnene.
Skabe uafhængighed via gensidig afhængighed:
Landbruget skal skabe relationer. Det er nemt at kritisere en modpart, som du ikke har relation til. Vejen til landbrugets uafhængighed (license to operate) sker via gensidig afhængighed (forpligtende relationer). Landbruget og den enkelte landmand har derfor et ansvar for konstant at tilbyde konstruktive samarbejder.
  • Personlig

    frem for upersonlig


    Dine historier handler om dig. Det skal skinne igennem, at du er stolt af at være landmand.

  • Løsningsorienteret

    frem for begrænsnignsfokuseret


    Du skal fortælle, hvordan du som landmand skaber løsninger og kan gøre en forskel.

  • Proaktiv

    frem for reaktiv


    Du skal proaktivt fortælle om dig og din bedrift. Du skal ikke vente på, at der er nogen, der spørger.

  • Overskud

    frem for underskud


    Du skal altid kommunikere med overskud og tålmodighed.

  • Ydmyg

    frem for bedrevidende


    Du skal danne og uddanne mennesker, og du skal anerkende snarere end affeje bekymringer.

  • Nysgerrig

    frem for selvtilfreds


    Du skal aktivt sikre, at din fortælling bredes ud til flere mennesker, så du ikke taler til de samme hele tiden.

Made on
Tilda